Hogwarts Splash
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hogwarts Splash

Forum van Hogwarts Splash op www.sim-hotel.nl
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Introductieles

Ga naar beneden 
+2
Lethian Licerius
Professor H. Slughorn
6 plaatsers
AuteurBericht
Professor H. Slughorn

Professor H. Slughorn


Aantal berichten : 5

Introductieles Empty
BerichtOnderwerp: Introductieles   Introductieles Icon_minitimevr apr 04, 2014 8:27 pm

Ik verwacht niet dat jullie de schoonheid van een zacht pruttelende ketel zullen waarderen, van de kringelende damp, de delicate kracht van vloeistoffen die door de menselijke aderen kruipen en de geest bedwelmen, de zintuigen begoochelen.. ik kan jullie leren hoe jullie roem kunnen brouwen glorie kunnen destilleren en zelfs de dood kunnen bottelen. Ik ben professor Hildebrand Slakhoorn en ik ben jullie leraar toverdranken, goedenavond. Dit is een introductie les. Ik begin dan maar nu, ten eerste is elke toverdrank uniek, er zijn zelfs sommigen die erom bekend staan dat ze dodelijk zijn bv. De drank van de levende dood. Een drank die zo krachtig is dat ze de drinker in een eeuwige slaap legt, soort van een levende dood dus. Sommige toverdranken zijn in tegenstelling helemaal weerloos zoals de kippenvelcocktail, die zorgt dat de drinker kippenvel krijgt.

Ten tweede heeft elke drank een moeilijkheidsgraad, en een classificatie gegeven door het ministerie. De moeilijkheidsgraad heeft met verschillende factoren te maken: ingrediënten, bereidingswijze ... Dan heb je nog de classificatie, deze wordt door het ministerie bepaald en gaat over de gevaarlijkheid van de drank. Ze zijn er in alle soorten en maten. Maar er wordt in Zweinstein alleen gebruik gemaakt van de standaard ketel. Deze wordt gemaakt van tin, dat is het beste materiaal om dranken in te bereiden. Tevens ben ik ervan overtuigd dat het gebruiken van ander materiaal ongeluk zou kunnen brengen. We beginnen met standaard maat 2, je kan later overgaan op grotere ketels. Voor je begint moet de ketel spiek en span zijn en je mag geen spreuken gebruiken, omdat dan de toverdrank kan mislukken, alleen voor echt moeilijke toverdranken worden spreuken gebruikt. Dus om de ketel schoon te maken gebruik je het best water en een beetje zeep. Het is heel belangrijk dat je ketel in goeie staat verkeert. Eén enkele kras, vuiligheid of restjes thee kunnen zorgen voor een catastrofe. Vandaar altijd je ketel goed controleren!
Terug naar boven Ga naar beneden
Lethian Licerius

Lethian Licerius


Aantal berichten : 28

Introductieles Empty
BerichtOnderwerp: Re: Introductieles   Introductieles Icon_minitimevr apr 04, 2014 8:30 pm

Ziet er goed uit professor.
Terug naar boven Ga naar beneden
Professor S. Snape

Professor S. Snape


Aantal berichten : 12

Introductieles Empty
BerichtOnderwerp: Re: Introductieles   Introductieles Icon_minitimevr apr 04, 2014 8:33 pm

Ik herinner me nog dat ik deze introductieles gaf, het lijkt wel de dag van gisteren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Neville Longbottom

Neville Longbottom


Aantal berichten : 38

Introductieles Empty
BerichtOnderwerp: Re: Introductieles   Introductieles Icon_minitimevr apr 04, 2014 9:50 pm

Niet voor het een of ander maar ik denk dat we blij zijn dat er een andere Professor de les nu geeft. Niet dat u in die vijf jaar dat ik er was geen toverdranken kon geven maar Professor Slakhoorn lijkt mij toch wat aardiger.

Terug naar boven Ga naar beneden
A. Kragge.




Aantal berichten : 3

Introductieles Empty
BerichtOnderwerp: Re: Introductieles   Introductieles Icon_minitimewo apr 09, 2014 7:50 am

Hmmh, niet opgevallen dat er een nieuw iemand les geeft, ach wat kan mij het schelen.
Veel sterkte met deze vreemde kinderen, die jammer genoeg altijd zitten te klooien. Weinig sterkte toegewenst Hildebrand, ik hoop dat ze je gek maken.
______________________________________________________________________________________

[font=Comic Sans MS][size=24]
~ A old Slytherin be for ever a Slytherin.
~ My heart be not very " good "
~ This teatcher say goodbye.
Terug naar boven Ga naar beneden
A. Kragge.




Aantal berichten : 3

Introductieles Empty
BerichtOnderwerp: Re: Introductieles   Introductieles Icon_minitimewo apr 09, 2014 7:50 am

Ik kan dit echt niet godmiljaar. []
Terug naar boven Ga naar beneden
A. Kragge.




Aantal berichten : 3

Introductieles Empty
BerichtOnderwerp: Re: Introductieles   Introductieles Icon_minitimewo apr 09, 2014 7:51 am

Ik kan dit echt niet godmiljaar. []
Terug naar boven Ga naar beneden
Seamus Finnigan

Seamus Finnigan


Aantal berichten : 80

Introductieles Empty
BerichtOnderwerp: Re: Introductieles   Introductieles Icon_minitimevr apr 11, 2014 10:34 am

Heb zin in de les.
Wanneer begint u met de lessen?
Ik zal er zijn!

Groetjes Simon Filister
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Introductieles Empty
BerichtOnderwerp: Re: Introductieles   Introductieles Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Introductieles
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hogwarts Splash :: Klaslokalen :: Toverdranken-
Ga naar: